A művésznővel a Magyar Hírlap készített interjút.
Törőcsik Mari kiadványok, érdekességek ITT.
Törőcsik Mari kiadványok a Libri oldalán.
Törőcsik Mari érdekességek a Lira.hu-n.
– Színházi pályafutása elsősorban a Nemzetihez kötődik, de volt több emlékezetes vendégjátéka is a Katona József Színházban, a Vígszínházban vagy éppenséggel a József Attila Színházban. Mit jelentettek az ön számára ezek a kirándulások?
– Mindig nagyon jól éreztem magam, a társaság nagyon szeretett. Utoljára vendégként Kaposváron játszottam. Féltem lemenni, mert Kaposvár nagyon adott magára, de azt a szeretetet, ami ott engem átölelt, soha nem fogom elfelejteni.
– Soha meg sem fordult a fejében, hogy a Nemzetiből másik színházhoz átszerződjön?
– A Nemzetiben lettem életemben először a társulat tagja, és onnan is fogok meghalni.
– Ha végigtekintünk a pályafutásán, olyan nagy klasszikus szerzők műveiben láthattuk, mint William Shakespeare, Mihail Bulgakov, Samuel Beckett, Fjodor Mihajlovics Dosztojevszkij, vagy éppenséggel Bertolt Brecht. Folyamatosan fellépett azonban kortárs írók színműveiben is. Klasszikusokat vagy kortársakat játszik szívesebben?
– Ez mindig sok mindentől függ. Attól is, hogy ki rendezte, vagy hogy sikerült egyik-másik előadás. A Cserepes Margit házassága, Fejes Endre műve például életem egyik legnagyobb öröme és boldogsága volt. Az újságíróklub tetején játszottuk – ahol volt egy pindurka színházterem –, de úgy, hogy a térdem közben hozzáért az első sorban ülő hölgyhöz. Aztán átvittük egy nagyobb terembe, és az előadás rögtön tönkrement. Vannak darabok, amiket annyira a helyszínhez és annak adottságaihoz rendeznek, hogy máshol aztán nem élnek meg.
– Ilyenkor már a környezet is meghatározza az előadást?
– Igen. Persze nem minden előadás ilyen, de vannak, amelyeket szinte képtelenség máshol eljátszani.
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése